«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

تشرف ۲۰ میلیون زائر به خانه خدا

  • کد خبر: ۱۵۸۸۳۶
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
تشرف ۲۰ میلیون زائر به خانه خدا
عمره رمضانیه امسال نسبت به سال‌های گذشته با شور بیش‌تری برگزار شد و بر اساس گزارش‌ها، ۲۰ میلیون زائر و نمازگزار به مسجدالحرام مشرف شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ متولیان مسجدالحرام با توجه به استقبال زائران از زیارت خانه خدا در ماه رمضان، نه تنها در‌های ورودی را افزایش دادند، بلکه برای نخستین‌بار طبقه سوم مسجدالحرام را در این ماه به روی زائران باز کردند.

حدود ۲۰ میلیون زائر از ابتدای ماه رمضان تاکنون به زیارت خانه خدا مشرف شدند.

بر اساس گزارش سعودی‌ها، از ابتدای ماه رمضان تاکنون حدود ۲۰ میلیون زائر و نمازگزار به مسجدالحرام مشرف شده‌اند که این تعداد بیش از پیش‌بینی سعودی‌ها بوده است.

تشرف ۱۵ میلیون زائر به حج تمتع در چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی‌ها

افزایش تعداد زائران عمره رمضانیه در سال جاری نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است که البته این امر در چشم‌انداز ۲۰۳۰ به عنوان یکی از اقدامات مهم برای متولیان مسجدالحرام به شمار می‌رود و آن‌ها پس از شکوه حضور میلیون‌ها زائر در خانه خدا، در حال آماده‌سازی برای برپایی حج تمتع بدون محدودیت سنی هستند و حتی در چشم‌انداز هفت سال آینده، میزبانی از ۱۵ میلیون زائر در ایام حج تمتع را دارند.

این امر در حالی است که تاکنون بیشترین تعداد زائران خانه خدا در سال ۱۳۹۱ شمسی با حضور حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برگزار شده است و سال‌های اخیر هم به دلیل شیوع کرونا، تعداد حجاج محدود بود.

گفتنی است: هر ساله متولیان خانه خدا برپایی عمره در ماه رمضان را تمرینی و به نوعی آمادگی برای پذیرش میلیون‌ها زائر می‌دانند. همانطور که سال گذشته هم در همین ایام بود که عربستان با توجه به برپایی موفق عمره رمضانیه از پذیرش حجاج خارجی پس از ۲ سال خبر داد و حدود یک میلیون زائر به حج تمتع مشرف شدند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->